Odczyt wejść z MCP2...

Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Odczyt wejść z MCP23017

seler
(@seler)
Nowy

Witam, jako że jestem kompletnie zielony w automatyce i programowaniu, szukam relatywnie prostego rozwiązania na odczyt stanu wejść  z ekspander I/O opartego o ten chip.

Po zainstalowaniu domoticz wykrywa wszystkie 16 pinów jako wyjścia i łatwo zrobić z nich switch i sterować przekaźnikiem. Tu nie ma problemu.

Ale ja bym chciał żeby 8 z tych pinów czytało stan łączników przyciskowych na ścianach żeby to połączyć w całość do zapalania/gaszenia oświetlenia ze ściany bo żona się ze mnie śmieje że telefonem muszę wszędzie  światło zapalać 🙂

Producent podaje taki skrypt do odczytania stanu wejść na ekspanderze: https://www.abelectronics.co.uk/kb/article/1071/expander-pi---reading-io-inputs

Ale jak to teraz połączyć z domoticzem? Nie mam zielonego pojęcia.

Autor tematu Dodane : 31/05/2021 9:30 am
isom
 isom
(@isom)
Prezes Moderator Zasłużony dla Forum, Donator 2K19, Donator 2K20

@seler kiedyś próbowałem podobnej konfiguracji, ale o ile wyjścia zachowywały się ok to z wejściami było kiepsko, nie wiem czy jest sens walki z taką konfiguracją.

Jeżeli wszystko ma się ograniczyć do 16 obwodów oświetlenia to polecam włączniki zrobić na GPIO Maliny a przekaźniki na ekspanderze . W przypadku większej ilości wej/wyj 

sugeruję użycie arduino + Mysensors ( kody znajdziesz na tym forum ) albo fajnie działający soft AFE T4, gdzie wystarczy dowolny moduł ESP8266 + MCP23017 

OdpowiedzCytuj
Dodane : 31/05/2021 12:03 pm
seler
(@seler)
Nowy

@isom docelowo wszystko będzie na plc od wago więc może rzeczywiście na ekspanderze powieszę przekaźniki bo akurat kilkanaście sztuk potrzebuję  do oświetlenia i pomp a na gpio puszczę włączniki w gniazdkach.

Nie ma się co szarpać. Dzięki.

Taraz mam inną zagadkę, Rozległa sieć 1-wire nie chce iść w całości po malinie i zakupiłem przetwornik modbusowy szukam jakiegoś gotowca jak domoticz może z modbusa odczytać temperatury...

OdpowiedzCytuj