Czym się różni Equi...
 
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

[Rozwiązany] Czym się różni Equipment od Points?

9 Wpisów
4 Użytkownicy
0 Likes
684 Wyświetleń
Tom01
(@tom01)
Wpisów: 18
Praktykant
Autor tematu
 

Mógłby ktoś się zlitować i wyjaśnić, lub podać jakiś sensowny dokument wyjaśniający czym się różnią struktury Equipments od Points w modelu. Zgodnie z dokumentacją i, mam nadzieję, prawidłową filozofią tworzenia modelu, stworzyłem lokacje Dom, w nim hierarchicznie lokację Pokój i w nim mogę teraz dodać kolejne Equipmens lub Points. Oryginalna dokumentacja kompletnie nie wyjaśnia różnic. Oba obiekty można stworzyć w oparciu o wcześniej istniejące Things. Mam włączniki, wartości zmiennych i inne rzeczy, ale nie wiem jak poprawnie zbudować strukturę (hierarchię), aby potem nie poprawiać.

 Zrzut 2021 01 22 20 03 38
 
Dodane : 22/01/2021 9:10 pm
adrian
(@adrian)
Wpisów: 3981
Szefu Admin Zasłużony dla Forum, Patron Strony
 

to taki najprostszy przykład:

  • Equipment = telewizor
  • Punkt:
    • włącznik ON/OFF tego TV
    • głośniej ciszej tego TV
    • przycisk Mute

Equipment -> zawiera punkty (najczęściej), ale Equiment-> może zawierać inne Equpmenty

Definiując model robiłbym: lokalizację => Equipments => Points

 
Dodane : 22/01/2021 9:51 pm
(@edass)
Wpisów: 216
Weteran
 

Cześć

Znacie jakiś poradnik/filmik jak ogarnąć całą tą semantykę ? 

Chciałbym osiągnąć coś podobnego do tego co aktualnie mam zrobione w starej sitemap.

 

Nie jestem pewien, czy to dobrze rozumiem 

1. robię location  - DOM

2. W domu robię grupy - KUCHNIA, SALON, SYPIALNIA itd? 

3. W grupie np. KUCHNIA dodaje EQUIPMENT (np. termometr xioami na BT )

4. W w/w Equipment dodaje POINTS temeperatura, wilgotność ?

 

sitemap
 
Dodane : 07/02/2021 1:25 pm
Tom01
(@tom01)
Wpisów: 18
Praktykant
Autor tematu
 

Dokładnie tak. Przykład z mojego projektu:

 Zrzut 2021 02 07 12 49 09
 
Dodane : 07/02/2021 1:49 pm
(@edass)
Wpisów: 216
Weteran
 

Zaczynam bawić się tym interfejsem ale widzę, że pojawia się poważny problem z items definiowanymi w plikach . Brakuje w nich sporo parametrów, których używa OH3. Niestety nie da się ich dodać bez ingerencji w pliki z Items.

 
Dodane : 07/02/2021 2:41 pm
adrian
(@adrian)
Wpisów: 3981
Szefu Admin Zasłużony dla Forum, Patron Strony
 

@edass daj jakiś przykład z ciekawości?

 
Dodane : 07/02/2021 3:21 pm
(@edass)
Wpisów: 216
Weteran
 

Brakuje całej semantyki 🙁 a przynajmniej większości. 

Jeśli dobrze zrozumiałem ten filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=-bbUJOIvCCQ

to dobrze opisane items (grupami i lokalizacjami) powinny się automatycznie dodawać podczas tworzenia paneli .

Teraz walczę z termometrem ( a raczej ze wszystkimi termometrami) , który obcina pomiar do formatu 21 a w starej sitemap pokazuje 20,58 st C ...

 

 
Dodane : 07/02/2021 3:55 pm
(@edass)
Wpisów: 216
Weteran
 

Znalazłem filmik jak sobie poradzić z semantyką w plikach :

https://www.youtube.com/watch?v=gxbI3UHdyyY

 

Przyglądając się temu rozwiązaniu widzę , że OH odchodzi od konfiguracji w plikach na rzecz klikania. Zastanawiam się czy nie warto poświęcić trochę czasu i zdefiniować things i items od podstaw w UI.

 
Dodane : 07/02/2021 5:39 pm
(@ldywicki)
Wpisów: 78
Kontrybutor
 
Dodane przez: @edass

OH odchodzi od konfiguracji w plikach na rzecz klikania

Trochę tak, trochę nie. W nowym UI można wklejać YAML którego nie można wykorzystać jako items/things. Co więcej rzeczy, które są dodawane przez pliki things/items są uznawane za święte krowy i nie można ich modyfikować nawet jeżeli są ku temu techniczne podstawy (zapis zmodyfikowanego pliku)..

Konflikt na linii UI / pliki był od zawsze, teraz dzięki nowemu UI jest po prostu łatwiej wyklikać co się chce. Szkoda że do tej pory nie ma opcji "eksport items/things to file" tak żeby można było to zapisać i zapomnieć. 😉 Po prostu czasami łatwiej jest wybrać ikonkę z dropdowna niż przepisywać to ze strony OH. No ale się troche rozmarzyłem.

Niestety trzeba odnotować że parsowanie plików jest robione przy pomocy narzędzia które nazywa się xtext które jest mega toporne w rozwoju i jeszcze trudniejsze w utrzymaniu. Jest niewiele osób, które to zna i jeszcze mniej które to rozumie. Jest to też jeden z powodów dla których stary "rule dsl" odchodzi powoli do lamusa - ilość kombinacji rośnie a ludzi do rozwoju nie przybywa.

 
Dodane : 08/02/2021 11:56 pm
Udostępnij: