Forum Smart'ny Dom

AFE Firmware T6 2.0 - Stacja pogody  

Strona 2 / 3
  RSS
adrian
(@adrian)
Prezes Zasłużony dla Forum, Patron Strony

Wersja Beta 4 na testy do ściągnięcia (nie nadaje się do "produkcyjnego zastosowania")

Dodane/Zmienione/Poprawione

  • Dodane: obsługa czujnika burzy AS3935

 

Znane mi problemy, do rozwiązania: 

  • AS3935, nie zapisywane są parametry zmieniające ustawienia czujnika w pamięci czujnika
  • czujnik HPSM1150S0 nie usypia się
  • czujnik HPSM1150S0 czasami nie startuje
  • zapisywanie konfiguracji BMx60 czasami powoduje reset
  • Jeśli czujnik HPSM1150S0  nie jest podłączony, a zostanie uruchomiony w konfiguracji firmware się zawiesza

OH2+AFE

OdpowiedzCytuj
Dodane : 06/10/2019 10:00 pm
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Brygadzista Zasłużony dla Forum

Ja jeszcze Adrian poczekam jak dojdzie do mnie drugi wemos to jeszcze raz poprobuje. Z drugiej strony jesli udalo mi sie wgrac inny soft to znaczy chyba ze moj wemos pro dziala. Sam nie wiem. Ale dzieki za odp. Moze ktos inny bedzie tez probowal na tym wemos pro. 

Moje zabawki juz czekaja na porzadna stacje pogody. Wiatromierz, deszczomierz, czujnik burz

OdpowiedzCytuj
Dodane : 06/10/2019 10:01 pm
adrian
(@adrian)
Prezes Zasłużony dla Forum, Patron Strony

@krzysztofch sprawdz jak będziesz miał chwilkę ten T6 Firmware na Wemos Pro z ustawieniami 4Mb

 

OH2+AFE

OdpowiedzCytuj
Dodane : 06/10/2019 11:09 pm
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Brygadzista Zasłużony dla Forum

Wlasnie lutuje czujniki i do czego podlanczamy ten ma5532 i zaraz sprawdze

OdpowiedzCytuj
Dodane : 06/10/2019 11:11 pm
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Brygadzista Zasłużony dla Forum

I jeszcze tak sie zastanawiam jak to wszystko umiescic. Czy ten czujnik burz moze byc blisko innych czujnikow? Bo tam tez bedzie GY-302 luksy, i bme280

OdpowiedzCytuj
Dodane : 06/10/2019 11:14 pm
adrian
(@adrian)
Prezes Zasłużony dla Forum, Patron Strony

@krzysztofch

  • VCC do 5v +
  • GND do -
  • SCL do SCL
  • MOSI do SDA
  • SI do 5v +
  • IRQ do GPIO wolnego za wyjątkiem 16stego
  • EN_V do 5v +
  • A0 do 5v +

 

OH2+AFE

OdpowiedzCytuj
Dodane : 06/10/2019 11:16 pm
Krzysztofch polubień
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Brygadzista Zasłużony dla Forum

@adrian

Do wemos mini normalnie przez aktualizacje z wer3 na wer 4 poszlo . Sa panele konfiguracyjne. 

Na wemos pro nie chcialo przejsc przez aktualizacje z T0 wer pro do T6werB4. Wwyczyscilem go blinkiem . Dziwne bo nie wcislem resetu a zaczelo go czyscic. Wgralem T6werB4 i po odlaczeniu od zasilania i ponownym wlaczeniu tego wemosa pro miga szybko dioda niebieska i nie mam z nim kontaktu ani afe nie rozsiewa ani przez wifi. Tak sie zastanawiam moze Adrian ten wemos pro jest felerny. Powinien na dniach , licze ze poniedzialek , wyorek moze dojdzie od fiendow do mnie drugi. Ale inne afe np T0 moge wgrac. Dziwne. Jeszcze dziwne jest to ze programer Nodemcu nie znajduje mi portu i musze zobaczyc jaki port jest podlaczony do kompa i wpisuje recznie do programatora. Nie wiem, nie wiem nie chce wprowadzac was w blad. 

Edit ten wemos pro po wgraniu softu miga caly czas jakby byl w procesie po wgraniu tak jakby rozsylal siec afe

OdpowiedzCytuj
Dodane : 06/10/2019 11:52 pm
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Brygadzista Zasłużony dla Forum

W wemos mini nie pro proby

 

wlaczylem w konfiguracji bme280 ale nie byl podlaczony i stracilem z nim kontakt.

wiec dalej zabawa

Potem probowalem do niego wgrywac T6 wer 3 i 4 i mnialem problem ,nie chcial sie polaczyc. 

Nastepnie wgralem T0 wer 2 i upgrejtowalem do T6 werB3  i stacil kontakt

Nastepna proba wgralem jeszcze raz T0 wer 2 i upgrejtowalem do T6 werB4 

aktualizacja sie nie powiodla trzy razy. 

Jeszcze raz probuje z wer T6 B3 przeszla pomyslnie. Ale stracil zywot , nie daje znac nawet po tych dwuch min  

wiec ide spac dobranoc  

teraz wychodzi ze i ten wemos nie chce ruszyc  

 

OdpowiedzCytuj
Dodane : 07/10/2019 4:05 am
Wenar
(@wenar)
Majster Zasłużony dla Forum

Podejrzewam że myfrendy skłamali i dali tam inna kość pamięci niż się zdeklarowali. 

 

www.Smarticz.pl
Wybieram AFE + Domoticz
https://www.youtube.com/channel/UCRVRcxQBGOmBvQSNjvd3sHw

OdpowiedzCytuj
Dodane : 07/10/2019 5:21 am
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Brygadzista Zasłużony dla Forum

@wenar

Moze masz racje bo najbardziej szlo na 4 mb, mowie tu o pro gdzie powinno miec 16 mb ,  bo zwykle mini to ma 4mb.

 Teraz wstalem i mysle dlaczego moglem wgrywac do tych wemosow bez wcisniecia przycisku reset. Nawet po wyczyszczeniu plikiem odlaczeniu od zasilania i ponownym wlaczeniu moglem wgrywac tak jakby one juz byly w stanie programowania. Zastanawiam sie czy tez tak zachowuja sie nowe wemosy jeszcze nie uzywane. Czy moze juz wczesniej uzywane z innym softem. Uzywalem tylko afe. 

OdpowiedzCytuj
Dodane : 07/10/2019 10:22 am
Wenar
(@wenar)
Majster Zasłużony dla Forum
Dodane przez: @krzysztofch

Zastanawiam sie czy tez tak zachowuja sie nowe wemosy jeszcze nie uzywane. Czy moze juz wczesniej uzywane z innym softem. Uzywalem tylko afe. 

styczność miałem tylko z wemos d1 mini. programowałem je wieloma softami i każdy także wielokrotnie czyściłem czy zmieniałem oprogramowanie.

każdy bez wyjątku od razu po podłączeniu mógł być programowany.

a wyjaśniam to tak: komputer daje sygnał do wemos przejdź w tryb flash, dopiero po odłączeniu urządzenia (systemowo) przy zasilaniu go z kompa wemosy uruchamiały mi się w trybie AP.

 

@adrian z wersji T6 v1.0 próba update do bety 3 (bo jeszcze nie było 4) zakończyła się niepowodzeniem.

www.Smarticz.pl
Wybieram AFE + Domoticz
https://www.youtube.com/channel/UCRVRcxQBGOmBvQSNjvd3sHw

OdpowiedzCytuj
Dodane : 07/10/2019 11:08 am
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Brygadzista Zasłużony dla Forum

@wenar

Adrian o 23.09 podeslal mi B4. Cofnij troche do tylu i sprawdz   I dzieki za te info 

OdpowiedzCytuj
Dodane : 07/10/2019 12:12 pm
Wenar
(@wenar)
Majster Zasłużony dla Forum
Dodane przez: @krzysztofch

@wenar

Adrian o 23.09 podeslal mi B4. Cofnij troche do tylu i sprawdz   I dzieki za te info 

w momencie próby uppdate z 1.0 do B3 nie było wydanego B4 dlatego o tym napisałem. - czyniłem taki update kilka dni temu

www.Smarticz.pl
Wybieram AFE + Domoticz
https://www.youtube.com/channel/UCRVRcxQBGOmBvQSNjvd3sHw

OdpowiedzCytuj
Dodane : 07/10/2019 12:26 pm
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Brygadzista Zasłużony dla Forum

@wenar

Tylko Adrian podpisal go tak jakby dla wemos

OdpowiedzCytuj
Dodane : 07/10/2019 12:46 pm
adrian
(@adrian)
Prezes Zasłużony dla Forum, Patron Strony

Słuchajcie, gdzieś to już pisałem, aktualizacje do wersji T6 2.0 z wersji dowolnej T 1.x nie zadziałają.

Dlaczego:

  • AFE T6 2.0 potrzebuje więcej pamięci Flash niż każda inna wersji AFE
  • Każda inna wersja AFE niż AFE T6 2.0 formatuje pamięć ESP8266 z wykorzystaniem 1MB
  • Wgranie przez przeglądarkę, do tak sformatowanego ESP8266, wersji AFE T6 2.0 skończy się niepowodzeniem, bo on potrzebuje ESP8266 wcześniej sformatowanego do 4MB

AFE T6 2.0 trzeba wgrać ręcznie kablem

  • aktualizacja z T6 2.0 Beta1 do Beta 2, Beta 4 itd powinna działać, bo te wersje formatują AFE do 4MB. Prawdopodobnie też zadziała a Beta 4 do wersji Tx 1.x

Jak skończę robienie T6 2.0 to zrobię coś, żeby było możliwe aktualizowanie AFE w dowolnej wersji do AFE T6 2.0

Druga rzecz kasowanie pamięci ESP8266 przez wgrywanie blank1mb.bin

  • wgranie blank1m.bin pod adres 0x0000 skasuje 1MB pamięci flash ESP8266 - to jest okay dla ESP8266 1MB
  • dla ESP8266 4MB, którego firmware wykorzystuje więcej niż 1MB powyższa procedura nie będzie wystarczająca - skasuje tylko 1MB z 4MB.
  • Zeby skasować całe 4MB - trzeba wgrać ten plik pod 4 adresy: 0x000000, 0x100000, 0x200000 oraz 0x300000

@wenar, @krzysztofch to co zróbcie proszę to:

  • wyczyśćcie pamięć flash ESP8266 jak napisałem powyżej 4x blank pod 4 adresy
  • wgrajcie później AFE T6 Beta 4 pod adres 0x00000

OH2+AFE

OdpowiedzCytuj
Dodane : 07/10/2019 7:00 pm
Wenar
(@wenar)
Majster Zasłużony dla Forum

@adrian

Niestety ja najwcześniej w niedzielę będę mógł coś podziałać -chyba że w tygodniu będzie padać to może ale mam zbrojenie na stropie do kręcenia to wiadomo co priorytetem przed zimą. Byle by zamknąć dom przed zimą.

www.Smarticz.pl
Wybieram AFE + Domoticz
https://www.youtube.com/channel/UCRVRcxQBGOmBvQSNjvd3sHw

OdpowiedzCytuj
Dodane : 07/10/2019 7:15 pm
isom
 isom
(@isom)
Szef Moderator Zasłużony dla Forum, Donator 2019

Można też z powodzeniem czyścić pamięć tym 

 
Odpowiedni port i ERASE 
A wgrywanie AFE też 100/100 działa T6 również 
OdpowiedzCytuj
Dodane : 07/10/2019 8:28 pm
adrian polubień
PlastikowyLudzik
(@plastikowyludzik)
Młodzik Donator 2019

@adrian

dzięki

 

czy jest możliwość przepięcia szyny SDA/SCL na inne GPIO?

chciałem użyć ESP01 z wymieniona pamięcią, ale jak wiadomo na nich GPIO5/4 są trudno dostępne

i żeby to podlutować musiał bym 1l wódki wypić dla ustabilizowania reki, ale po tym oko już przestaje widzieć 🤣

 

pozdr

T

OdpowiedzCytuj
Dodane : 11/10/2019 7:03 pm
Wenar
(@wenar)
Majster Zasłużony dla Forum

Jak to ustawiłeś?

I jak ustawić prognozę?

www.Smarticz.pl
Wybieram AFE + Domoticz
https://www.youtube.com/channel/UCRVRcxQBGOmBvQSNjvd3sHw

OdpowiedzCytuj
Dodane : 11/10/2019 7:36 pm
adrian
(@adrian)
Prezes Zasłużony dla Forum, Patron Strony

@plastikowyludzik

hey, korzystam z tego wzoru

  • c1 = -8.78469475556
  • c2 = 1.61139411
  • c3 = 2.33854883889
  • c4 = -0.14611605
  • c5 = -0.012308094
  • c6 = -0.0164248277778
  • c7 = 0.002211732
  • c8 = 0.00072546
  • c9 = -0.000003582

Będę musiał sprawdzić w takim razie czy dobrze liczy

https://github.com/tschaban/AFE-Firmware/issues/492

OH2+AFE

OdpowiedzCytuj
Dodane : 11/10/2019 9:37 pm
Strona 2 / 3
Udostępnij:



Udostępnij
  • 1
    Share

Proszę Zaloguj Się lub Zarejestruj