Powiadomienia
Wyczyść wszystko

[Rozwiązany] AFE Firmware T6 Stacja Pogody wersja 2.3 (beta)  

Strona 2 / 6
  RSS
isom
 isom
(@isom)
Prezes Moderator Zasłużony dla Forum, Donator 2019, Donator 2K20

Mam  moduł , który ma wgraną właśnie tą  wersję  podłączyłem w swoim salonie obok starego czujnika . Jak na razie wskazania są prawie identyczne a moduł sprawuje się bardzo dobrze . Nie pytajcie skąd mam taki moduł

Dodane : 12/05/2020 8:26 pm
adrian polubień
adrian
(@adrian)
Prezes Zasłużony dla Forum, Patron Strony

Cześć, napisałem od zera obsługę czujnika AS3935 - czujnika burzy.

Trudno testuje mi się ten czujnik, bo burze to niecodzienność, a podobno w ciągu następnych kilku dni mogą pojawić się w PL, więc jeśli ktoś może zainstalować tę wersję i obserwować czy czujnik zwraca wartości to na pewno pomogłoby mi dalej posunąć tę wersję.

Zaktualizowany opis w pierwszym poście

Aktywacja czujnika poprzez wpisanie kodu: 1a923-trial


Aktualizacja z 2.3.0.B1 do B4 może wymagać przywrócenia wartości domyślnych w AFE Firmware, aby utworzyć nową wersję bazy danych konfiguracyjnych - w przeciwnym wypadku mogą utworzyć się tu i ówdzie "krzaki", które trzeba zastąpić poprawnymi wartościami.

Dodane : 22/05/2020 11:49 pm
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Ekspert Donator 2K20 Zarejestrowany, Zasłużony dla Forum, Donator 2019

Odnosnie deszczu

link na ali expres lub wiecej tu
z nudow zaczelem obliczenia ,moze ktos bedzie chcial swoja stacje obliczyc,

z internetu wyczytalem pojemnosc (takie dane) 0,2974

chce to zweryfikowac

przy 1.3mL szalka sucha sie przechylala SUCHA (mierzylem strzykawka), bo mokra bedzie inaczej sie przechylac ,poniewaz po odlaniu wody z jednej strony do plastiku przykleja sie woda i zeby przechylic z powrotem w druga strone tych kropli potrzeba wiecej.Planuje posmarowac to woskiem i zobacze czy zda to egzamin w praktycei.Nie wiem czy wysokie temperatury tego nie roztopia.

ok

pole pojemnika gdzie wpada deszcz (11cm x5cm) = 55 cm2 = 0,0055 m2 bo 1 m2 = 10 000 cm2

liczenie z proporcji:

1,3mL / 0,0055 m2 = x mL / 1 m2
ale chce wiedziec ile mL spadnie na 1 m2
1,3 * 1 / 0,0055
x = 236,36 mL / 1 m2
i tak zapisalem w afe 236,36         Adrian tak mnialem zapisac?

czyli

jeden impuls to 236,36 ml na 1 m2
No tak , a teraz ile to mm deszczu spadlo bo tak pokazuje w wykres w domoticzu?
prawda jest , ze:
1L = 10 dm3 = 1000 cm3 = 1000 ml

wiec

skoro spadlo 236,36 ml na 1 m2 (czyli ten jeden impuls)
To ile to mm deszczu spadlo ?
1 mm opadu deszczu np na 1m2 to 100cm x 100 cm x 0,1 cm = 1000cm3
a 1000 cm3 to 1L
wiec 1mm opadu to 1L na m2

teraz jak spadnie

1000ml to mamy 1mm opadu deszczu = a jak 236.36mL , bo tyle przechylal mi sie moj pojemnik to x mm
jeszce raz zapisze to inaczej
1000mL/1mm = 236.36/x
i z proporcji
1mm * 236,36 mL/ 1000mL = 0,23636mm

i na koniec jeden impuls to 0,23636mm deszczu  (w internecie bylo 0,2974mm)
jak cztery impulsy to:
945,45mL prawie 1 litr
a litr to
prawie 1 mm opadu deszczu.

Teraz bedze sprawdzal czy  to sie pokrywa w domoticzu a zalezy mi , zeby bylo w miare dokladnie.

Moze gdzies popelnilem blad w obliczaniu ,jak by ktos wylapal to dziekuje.

Dodane : 26/05/2020 2:50 am
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Ekspert Donator 2K20 Zarejestrowany, Zasłużony dla Forum, Donator 2019

Hej uaktualnilem T6  jakis tydzien  temu. Uzywam domoticz. Czujnik wiatru wydaje sie dzialac ok. Pokazuje mi sile wiatru , nie pokazuje natomiast porywu tak jak to jest z wiatrem z internetu. Moze powodem jest ze przez tyczien nie bylo u mnie wiatru powyzej 3km/h. Albo nie bedzie pokazywalo bo takie dane sa nie wysylane.  Ale to i tak dla mnie wystacza.

Powiadomienia na pushover dochodza czyli jak cos podczas wiatru bede chcial wylaczyc to powinno dzialac.

Deszcz. Obserwuje te wskazania i nie moge sie polapac. Co prawda czujnik mam w pokoju i go palcem inicjuje jako deszcz. Pokazuje mi ze pada ale po jakims czasie wskazania sa zerowe.

Nie pokazuje mi w wykresach 24h slupki z kazdej godziny. Natomiast tygodniowy wykres juz pokazuje dzienny deszcz. Tu cos jest nie tak.

Adrian mam taka prosbe jesli to nie sprawi problemu wyjasnij nam na jakiej zasadzie zlicza deszcz i wiatr. Jaka metoda to zlicza i co wysyla.

Ty znasz kod i wiesz jak to dziala. my natomiast nie wiemy.A to pozwolilo by nam zrozumiec dzialanie tej stacji. Jesli wiatr jak soft to liczy i co wysyla i o deszcz podobne pytanie.

Co do czujnik burz mialem nastawione czulosc na 10 i kilka razy  powiadamialo mnie ze burze 0km . Teraz przestawilem na 5. Mieszkam w Anglii a tu rzadko.Dalej bede obserwowal.  W ogole czujnik caly czas pokazuje 255km. Tak powinno byc?

Dodane : 01/06/2020 12:19 am
adrian
(@adrian)
Prezes Zasłużony dla Forum, Patron Strony

@krzysztofch

Wiatr

  • nie są wysyłane porywy - jeśli ktoś ma pomysł jak to policzyć, to dodam

Deszcz - pisałem trochę tutaj jak to działa, albo co wysyła do Domoticz, bo mam wątpliwości również związane z rysowaniem wykresów

  • Dane do Domticz wysyłam w interwałach wprowadzonych przez użytkownika
  • Domoticz chce takie dwie dane:
    • RAINRATE = amount of rain in last hour in [mm x 100]
    • RAINCOUNTER = continues counter of fallen Rain in [mm]
  • Wysyłam w tych parametrach
    • RAINRATE - wysyłam ilość opadów mm/h
    • RAINCOUNTER - wysyłam ilość opadów mm/1 minutę
  • Czy te dane są w dobrych formatach dla Domoticz tego nie wiem. Opis na Wiki Domoticz
  • Ilość opadów na mm/h
    • liczone jest: ile spadło opadów deszczu w jednostkach
      • mm/h - w ciągu ostatniej godziny
      • mm/min - w ciągu ostatniej minuty
    • jeśli przestanie padać to ta wartość stopniowo zmaleje do zera - aż będzie pokazywać zero - no bo nie padało w ciągu ostatniej minuty, godziny
  • Jakiekolwiek sugestie przydałyby się od użytkowników Domoticz

Czujnik burzy

  • mi się do tej pory udało wychwycić przez czujnik
    • szumy i zakłócenia - pioruna jak do tej pory nie
  • na różnych stronach znalazłem informacje, że położenie i konfiguracja czujnika jest bardzo ważna
  • 255 oznacza że wykrył coś poza zasięgiem czujnika - zasięg jest do max 50km w zależności od ustawień - wszystkie parametry ustawione na 1
Dodane : 01/06/2020 9:15 am
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Ekspert Donator 2K20 Zarejestrowany, Zasłużony dla Forum, Donator 2019

@adrian hej

Uwazam ze bez porywow narazie moze byc.

Deszcz trzeba poprobowac wysylac dane do domoticza a potem poobserwowac jak to domoticz przetwarza. Ja juz wspominalem ze przez blokly prowizorycznie mierzylem deszcz ale wysylane dane ktore mi wysylalo tez cos mi te wykresy nie zabardzo dzialaly na 100%.

Trzeba sie tym pobawic .Bede jeszcze probowal z tym deszczem. I sie odezwie.

Co do burz taki mam wykres. Caly czas.

Dodane : 01/06/2020 11:55 am
isom
 isom
(@isom)
Prezes Moderator Zasłużony dla Forum, Donator 2019, Donator 2K20

Nie posiadam takiego czujnika deszczu więc nie testowałem AFE na tą okoliczność , ale tak opisuje to twórca domoticza

Pierwsze co wysłał do wirtualnego czujnika to
 http://192.168.0.171:8082/json.htm?type=command&param=udevice&idx=1103&nvalue=0&svalue=2;1000 
potem to co widać na zrzucie
Dodane : 01/06/2020 2:39 pm
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Ekspert Donator 2K20 Zarejestrowany, Zasłużony dla Forum, Donator 2019

@isom Hej

kurde nie moge zrozumiec twojego ostatniego posta w sprawie deszczu. Poniewaz nie mam linka do tego co podales. Tam jest jeszcze wzmianka part 2 jak wysylac.  A nie probowalem szukac po inernecie

Adrian ty zrobiles tak :

Rate:

wysylasz deszcz w ciagu ostatniej godziny , nie wiem dokladnie jak ten program to zlicza bo narazie moj muzg nie ogarnia narazie jak to zrobic.

W przedzialach do rownych godzin to ogarniam .

Ale zaluzmy ze jest 5 po jakies godzinie i dane Adrian wysylasz z ostatnich 60 min to nie ogarniam jak napisac program zeby to bylo z ostatniej godziny.

Napewno da sie , trzeba pomyslec.

Ale mysle ze nikt tak by sobie nie komplikowal zycia i zlicza to w przedzialach do rownych godzin.

Tak Adrian? Czy tak jest? 

Raincounter napisales ze wysylasz ilosc opadow mm/min i dlatego wykre w domoticzu sie nie rysuje  

A wedlug mnie powinno byc:

Rate:

??? Nie wiem , moze jest dobrze  

Ale jak kiedys obserwowalem „podczas deszczu „ w domoticzu „sky rain” to pamietam ze chyba co min sie aktualizowalo  i ta wartosc sie zmieniala. No bo mysle ,ze liczylo srednia opadu mm/h z ostatniej godziny.Nie jestem pewien . 

Raincounter

Adrian u ciebie w programie jest tak , ze zliczasz deszcz przez godzine i dodajesz kazde przelanie miarki

A o rownej godzinie te warosci sie kasuja do zera i znow przez godzine bedzie dodawac . I tak wkolko.

Potwierdz ze tak jest czy nie?

Dlatego mysle ze domoticz nie rysuje tego wykresu.

Mysle ze powinno byc:

..ale najpierw moje proby:

 Wysylajac jsonem jakasc wartosc raincounter do nowo utworzonego deszczu ,  potem czekajac do rownej godziny i ta wartosc sie narysowala w domoticzu ,ze tyle spadlo w ostatniej godzinie  . Nie wiem jak w kolejnych godzinach  , mysle ze trzeba dodawac do tej wartosci kolejna  wartosc a domoticz sam to posegreguje na kazda godzine  .Ze by byc pewny musze posiedziec kolejna godzine

A teraz powiadomienia:

Zauwazylem ze jak w blokly ustawilem na deszcz powyzej 2 

To pushowere-m  powiadamia mi z danych z ostatniej godzini czyli z „ rate”

Tu  akurat uzylem powiadomienie ale zamiast powiadomienia mozemy cos zalanczac

Czy to dobrze czy zle?

Wedlug mnie nie zabardzo dobrze. 

Dlaczego?

Zaluzmy podlewanie ogrodu.

W moim wypadku jak nastawilem na deszcz powyzej 2 to np przestanie mi podlewac kiedy deszcz bedzie powyzej 2mm .No tak ale z ostatniej godziny.

A moze sie tak zdazyc ze bedzie padac cale 24h, co godz 1mm czyli napada 24 mm i nie musialbym podlewac  a jednak podlewanie mi sie zalaczy bo przeciez nie osiagnelo wartosci „2”. I wlaczy sie podlewanie.

Mysle ze to zle rozwiazanie w domoticzu.

Co o tym sadzisz Isom?

Dobre bedzie moze w innym przypadku. Np jesli pada powyzej 2 mm na godzine , czyli jest np ulewa to zamknij okno lub cos tam.

Co o tym sadzisz Isom?

Jak bysmy to chcieli miec?

Pytam bo sam nie chce decydowac i dobrze jak by jeszcze ktos sie wypowiedzial nie tylko ty ale jeszcze ktos.  Jak to chcemy miec?

Oczywiscie mozemy to rozwiazac piszac jakis program ale w blokly nie da rady

Z drugiej stony ja osobiscie nie chcialbym burzyc zalozen tworcow domoticza bo oni tez wiedza co tworza, ale moze my bysmy chcieli inaczej.

Isom wiem ze ty masz rozwiazanie podlewania z niezaleznym czujnikiem z ta kulka ktora puchnie przy wilgoci , tak sie zastanawiam to lepsze rozwiazanie bo skoro napadalo i jest wilgoc to podlewanie sie nie zacznie doputy ta kulka wyschnie. Co radzisz isc w twoje rozwiazanie czy probujemy to obsluzyc domoticzem.

Bo jesli domoticzem to dane sie wyzeruja o 24:00 , nalezy o tym tez pamietac

Dodane : 02/06/2020 1:29 am
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Ekspert Donator 2K20 Zarejestrowany, Zasłużony dla Forum, Donator 2019

Ok tak jak sie spodziewalem. Raincounter musimy dodawac deszcz orzez caly dzien domoticz to sam segreguje na godziny na wykresie.

Prowadze tez obserwacje na sky rain i nie rozumie dlaczego” rate”  spada choc nie pada od czterech godzin . To jeszcze poobserwuje w inne dni.

I jeszcze Adrian co to jest poziom odrzucenia skokow

poryw wiatru co to jest?

Z internetu nr 1

PORYW WIATRU

(meteorologia i klimatologia leśna), nagły wzrost prędkości wiatru przewyższający o więcej niż 5 m/s średnią prędkość wiatru z ostatnich 10 minut, trwający dłużej niż 2 minuty.
zinternetu nr 2
Poryw wiatru
standard WMO definiuje poryw wiatru jako maksymalną prędkość przewyższającą średnią prędkość o 5 m/s (10 węzłów, 20 km/h), tutaj uwzględnia się prędkość wiatru za ostatnie 10 minut, prędkość porywu wiatru to maksymalna prędkość wiatru w tym czasie.
Moje przemyslenia.
do domoticza takie dane nie sa wysylane bo nigdzie tego nie znalazlem.
Wiec , mysle ze domoticz sam to przetwarza.
U mnie nie rysowal sie taki wykres z powodu bo nie bylo wiatru tu gdzie mieszkam w ostatnim czasie . No i zle wysylane dane.
To trzeba poobserwowac i chyba bedzie ok. Tego jeszcze nie jestem pewien.
Ale sie nasiedzialem ide spac . Dobranoc
Dodane : 02/06/2020 2:04 am
isom
 isom
(@isom)
Prezes Moderator Zasłużony dla Forum, Donator 2019, Donator 2K20

@krzysztofch

 chodzi o to że jak wyślesz part 1

 http://192.168.0.171:8082/json.htm?type=command&param=udevice&idx=1103&nvalue=0&svalue=2;1000 

a part 2


http://192.168.0.171:8082/json.htm?type=command&param=udevice&idx=1103&nvalue=0&svalue=500;1081

to czujnik pokaże opad z ostatniej godziny jako 5 mm a suma dziennego opadu to będzie różnica
drugiego parametru czyli 1081 - 1000 = 81 mm . Jezeli ten drugi parametr rośnie bo dostaje kolejne wartości z czujnika to zwiększa się ta różnica i opad dzienny jest pokazywany większy.
Co do mojego czujnika to ma dla mnie taką przewagę przy nawadnianiu, że pokazuje stan 0/ 1 jak nasiąknie to trzyma 1 aż nie wyschnie a czas schnięcia zależy od wielkości opadów.

Dodane : 02/06/2020 1:51 pm
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Ekspert Donator 2K20 Zarejestrowany, Zasłużony dla Forum, Donator 2019

@isom

i w tym czujniku z ta kulka jest to lepsze. Prosta rzecz i dziala dobrze.

Druga sprawa isom czytales dalej jak ja to doswiadczylem. Pierwszy parametr pokazuje opad ostatniej godziny.

Ten parametr jest brany przy tworzeniu zdarzen.

Drugi parametr to trzeba dodawac caly czas deszcz,  domoticz to posortuje na godziny , ale ten parametr nie jest brany przy tworzeniu zdarzen.

Oczywiście mozna bedzie sobie z tym poradzic przy podlewaniu przy tworzeniu zdarzen ale nie tak prosto jak z pierwszym parametrem” rate”

gdzie np  w zdarzeniach wpiszemy pada powyzej 2 nie podlewaj. Tak jak wczesnie wspomnialem tworcy domoticza napewno to przemysleli i najlepiej zrobic to tak jak oni przygotowali 

Jak sortuje?

Wczoraj wyslalem drugi parametr 2 .

Domoticz narysowal na wykresie 2mm po skonczeniu rownej godziny

potem w kolejnej godzinie wyslalem 5 jako drugi parametr

Domoticz narysowal pierwsza godzine 2 a druga 3 mm pomimo ze wyslalem 5 mm

I to co napisales part1 part2 to jeszcze poprobuje

Dodane : 02/06/2020 3:13 pm
isom
 isom
(@isom)
Prezes Moderator Zasłużony dla Forum, Donator 2019, Donator 2K20
Dodane przez: @krzysztofch

Wczoraj wyslalem drugi parametr 2 .

Domoticz narysowal na wykresie 2mm po skonczeniu rownej godziny

potem w kolejnej godzinie wyslalem 5 jako drugi parametr

Domoticz narysowal pierwsza godzine 2 a druga 3 mm pomimo ze wyslalem 5 mm

I to co napisales part1 part2 to jeszcze poprobuje

I wszystko się zgadza wysłałeś najpierw 2 potem 5 więc 5-2 = 3 Tak to jest liczone

A  co się tyczy zdarzeń to przy tym czujniku trzeba by brać pod uwagę kilka danych historycznych do wyzwalania żeby to działało podobnie do mojego czujnika . Wstawiałem taki skrypt do kontroli czy urządzenia skończyły pracę , tam jest pobierany odczyt z poboru prądu z kilku ostatnich odczytów i dopiero jak po kolejnych kilku wskazania spadną do poziomu wyzwolenia wysyłane jest powiadomienie

Dodane : 02/06/2020 9:47 pm
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Ekspert Donator 2K20 Zarejestrowany, Zasłużony dla Forum, Donator 2019

No to zesmy sie dogadali 😜

Dodane : 02/06/2020 10:04 pm
adrian
(@adrian)
Prezes Zasłużony dla Forum, Patron Strony

muszę chłopaki przeanalizować to co napisaliście - dużo informacji i dużo pytań do mnie 😉

To co ja dostaję w AFE to impulsy, które mogę przeliczać na mm i tyle, reszta to mogę zrobić co potrzeba, ale oczywiście są też ograniczenia

Spróbuję sparafrazować co zrozumiałem

  • rain_rate - wysyłam ile spadło mm między odczytami wysłanymi do Domoticz
  • rain_counter - sumuje rain_rate z każdego odczytu/wysłania do Domoticz
    • czy ten rain_ounter ma się kiedyś zerować? chyba zrozumiałem, że na koniec dnia - jeśli tak to jest to trochę problematyczne bo w AFE/ESP nie mam zegara czasu rzeczywistego. Mam licznik, który może symulować zegar, ale tutaj sporo problemów przykładowy, ale nie jedyny:
      • co gdy odłączy się urządzenie od zasilania? ESP nie ma zasilania bateryjnego, żeby zegar działał tam w tle.
      • oczywiście wszystko (prawie) jest możliwe, ale wiąże się to z różnymi konsekwencjami

Dodane : 02/06/2020 11:36 pm
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Ekspert Donator 2K20 Zarejestrowany, Zasłużony dla Forum, Donator 2019

Z tym zegarem to faktycznie problem. Domoticz tego tez nie ma. Pobiera z internetu. Nie ma internetu nie ma czasu.Nie tyle domoticz co raspberry pi.

 Sorry Adrian ja tylko naprowadzam bo sie na tym nie znam. Ale chce powiedziec ze w esp easy jest taka opcja jak Network Time Protokul NTP . Ja tego nie uzywalem jeszcze to sie nie wypowiem. Kiedys chcialem sie tym pobawic. Ale to tez z internetu.

i tak na koniec , sorry Adrian ze sie madruje a wogule sie na programowaniu nie znam. A gdyby tak w domoticzu ustawic specjalnie regule zeby o okreslonej porze czyli na koniec dnia wyslalo do esp ,specjalnie do stacji pogody , kiedy ma sie wyzerowac. Choc esp powinno dzialac niezaleznie to i tak esp jest uzaleznione od serwera domoticz. Pisze o domoticzu ale w innych platformach zrobic podobnie.
Troche to prowizorka, ale co zrobic. Kiedys przyjdzie lepszy pomysl to sie to poprawi.
Dodane : 03/06/2020 3:31 am
adrian
(@adrian)
Prezes Zasłużony dla Forum, Patron Strony

tak, ntp jest mechanizmem, żeby zapewnić zegar w urządzeniach, które takowego nie mają wbudowanego.

Dla mnie istotne w tym momencie jest jak to ma działać w kontekście Domoticz. Bo zaimplementowanie takiego zegara + wszystkie sytuacje, które mogą wystąpić to trochę wysiłku - nie chciałbym zmarnować czasu, którego mam malutko.

Resetowanie urządzenia przez domoticz to prowizorka jak napisałeś, nie chciałbym takich mieć

Dodane : 03/06/2020 10:10 am
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Ekspert Donator 2K20 Zarejestrowany, Zasłużony dla Forum, Donator 2019

@adrian dzieki za odp. Myslalem ze deszcz to bedzie prostrze niz wiatr. A tu sie okazuje odwrotnie. No nic Adrian ty masz wiedze , to wiesz jak to ugrysc. Nie spiesz sie ze wzgledu na nas. Zycie prywatne tez wazne. Tymbardziej ze to letnie dni. Pozdrawiam.

Dodane : 03/06/2020 10:16 am
adrian
(@adrian)
Prezes Zasłużony dla Forum, Patron Strony

czyli co, to ma działać tak?

  • rain_rate - wysyłam ile spadło mm między odczytami wysłanymi do Domoticz
    • czyli np. jak ktoś ustawie wysyłanie danych co 1 min to będzie wysłane ile spadło mm w ciągu każdej minuty
    • jeśli ktoś ustawi 5 sek to ile spadło w ciągu każdych 5 sek
    • itd, itd. ??
  • rain_counter
    • sumuje rain_rate z każdego odczytu/wysłania do Domoticz
    • rain_counter jest zerowany o 12:00 w nocy? co godzina o pełnej godzinie ???

nie używam Domoticz i nie mam wiedzy na jego temat więc stąd o to pytam fachowców

pzdr.a

Dodane : 03/06/2020 10:41 am
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Ekspert Donator 2K20 Zarejestrowany, Zasłużony dla Forum, Donator 2019

Musze przemyslec. I tez miedzy czasie pracowac

Dodane : 03/06/2020 11:18 am
Krzysztofch
(@krzysztofch)
Ekspert Donator 2K20 Zarejestrowany, Zasłużony dla Forum, Donator 2019

Ok . Troche przemyslalem.

Rate

tak jak mowisz Adriam.

Poniewaz ten parametr bedzie uzywany w zdarzeniach wiec ustawianie czasu jest wedlug mnie dobra rzecza. Poniewaz jesli bede chcial wiedziec co minute jak intensywnie pada to ustawie co minute. Jak bede uzywal ten parametr do podlewania to moge ustawic np na 23h i jak w tych 23godz deszcz byl by mniejszy niz xxx to podlewaj mi.

Counter zlicza wszystko a domodicz sortuje to na godziny , rysuje slupki , rysyje krzywa miesieczna.

Kasowanie o 24:00.

Czy potrzeba co godzine? Mysle ze nie. Nawet zeby nie komplikowac sobie zycia.

Fajnie jeszcze jakby sie isom tu nasz znawca wypowiedzial.

Edit

z tym ze jak ktos ustawi dlugi czas np 23h to dane prawdopodobnie beda wysylane raz na 23 godz i domoticz prawdopodobnie narysuje wykresy i pokarze deszcz po wyslaniu danych czyli nic sie nie dzieje przez 23h a potem sie okazuje ze byla ulewa.

Dodane : 03/06/2020 12:11 pm
Strona 2 / 6
Udostępnij: