Bramka nie łączy si...
 
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Tuya Bramka nie łączy się z siecią

8 Wpisów
3 Użytkownicy
0 Likes
207 Wyświetleń
(@lukaszjanas)
Wpisów: 4
Bywalec
Autor tematu
 

Dzień dobry,

to mój pierwszy post tutaj i pierwsze przygody z konfiguracją bramki- wcześniej z powodzeniem parowałem i zarządzałem urządzeniami przez WiFI takie jak gniazdka, listwy czy kamery.

Setup:

  • Router zewnętrzny ODU -  ZTE MC889 5G (LTE)
  • Router WiFi wewnętrzny IDU - ZTE T3000
  • Bramka Silvecrest Rj45 (Zeegbe3)
  • Bramka MOES WiFi
  • Aplikacja SmartLife
  • Sterowniki rolet zewnętrznych (Zeegbe3)
  • Gniazdka (WiFi)
  • Żarówki (WiFi)

Od kilku tygodni mieszkam na wsi. Jedyny sposób na Internet to 4G/5G, dostawca to PLUS GSM zapewniający najlepszą przepustowość łącza na poziomie 50-60 Mbit/s w obie strony, co warto podkreślić, PINGi są spore, pow 50ms a czasem i na poziomie 70-100ms

Za pomocą SmartLife bez problemu steruję gniazdkami i żarówkami. Dokupiłem Bramkę Zeegbe3 oraz sterowniki rolet (Zeegbe3).

Pierwszą bramkę łączyłem poprzez WiFI - procedura podłączenia zarówno automatyczna jak i ręczna przebiegała bez problemu, lecz na przy próbie testu połączenia z siecią pojawiał się komunikat: Słabe połączenie sieciowe, bieżąca sieć działa nieprawidłowo i nie można się z nią połączyć. Próbowałem stawiać bramkę w różnych miejscach w tym obok routera - bez rezultatów.

Odesłałem bramkę i kupiłem bramkę "na kabel". Lepiej, lecz podobnie. Konfiguracja zarówno automatyczna jak i ręczna przebiega poprawnie. Przy próbie testu połączenia z siecią pojawiał na przemian "Dobre warunki sieciowe" lub znany już komunikat: Słabe połączenie sieciowe, bieżąca sieć działa nieprawidłowo i nie można się z nią połączyć. 

Co już zrobiłem:

  • sprawdziłem zabezpieczania i blokady routerów z poziomu ustawień podstawowych i zaawansowanych - brak widocznych
  • rozdzieliłem wspólne ustawienia dla sieci 2.4G i 5G
  • inne nazwy sieci
  • inne hasła do sieci
  • Router ODU jest w trybie bridge i na ipv4

Sterowników rolet jeszcze nie parowałem bo się zastanawiam czy tego wszystkiego w diabły nie odesłać i nie upić sterowników po WiFi, ale najpierw wolałbym się spróbować rozwiązać problem z bramką Zeegbe3 i siecią. 

Pomożecie? 🙂

 

 

 

 
Dodane : 23/01/2024 3:45 pm
pawell32
(@pawell32)
Wpisów: 1200
Guru
 

sprawdził bym DNS-y. Zmień testowo na "googlowe" i sprawdź.

 
Dodane : 23/01/2024 10:18 pm
(@lukaszjanas)
Wpisów: 4
Bywalec
Autor tematu
 

@pawell32 na routerze?

 
Dodane : 24/01/2024 11:02 am
pawell32
(@pawell32)
Wpisów: 1200
Guru
 

@lukaszjanas tak, to router przydziela adresy, jeśli korzystasz z DHCP. Zawsze możesz wpisać na stałe w bramce.

 
Dodane : 24/01/2024 11:04 am
(@lukaszjanas)
Wpisów: 4
Bywalec
Autor tematu
 

@pawell32 ok. dzięki, sprawdzę to!

 
Dodane : 24/01/2024 11:41 am
(@mig41)
Wpisów: 615
Ekspert
 

Konkretnie to wpisz na stałe DNSy w MC889 ( w tym od Plusa da się to zrobić w Profilu połączeń) , wtedy wszystkie urządzenia w sieci będą urzywały tych DNSów zamiast domyślnych plusowych...

 

bramka to może dużo rzeczy w tym przypadku oznaczać 😉

 
Dodane : 24/01/2024 11:52 am
(@lukaszjanas)
Wpisów: 4
Bywalec
Autor tematu
 

zmiana DNSów nic nie zmieniła.

udało mi się uzyskać połączenie:

  • odłączyłem od routera wszystkie urządzenia (zarówno WiFi jak i po kablu)
  • podłączyłem bramkę kablem do routera
  • konfiguracja bramki od nowa
    • powodzenie
  • podłączałem kolejno wszystkie odłączone wcześniej urządzenia i sprawdzałem sieć- OK
  • zamontowałem sterowniki rolet
  • działają 3 z 4
  • 4 sterownik jest zbyt daleko od bramki i nie jest w stanie połączyć się z jej siecią

myślę zatem o dołożeniu jakiegoś kolejnego modułu Zeegbe3 np w łączniku świecznikowym aby poszerzyć zasięg sieci.

 

 

 
Dodane : 31/01/2024 12:09 pm
pawell32
(@pawell32)
Wpisów: 1200
Guru
Udostępnij: