AFE Firmware z czujnikami ruchu

adrian

Autor blog'a Smartny Dom

Subskrybuj
Powiadom o
18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Krzysztofch

Adrian wiem ze w sonoff basic jest podlaczona dioda zielona .Ta sama dioda ma tez wyjscie na czerwona ale nie jest podlaczona, .Czy cos dorabiales zeby dzialal drugi kolor.Czy moge podlaczyc bezposrednio diode do jakiegos GPIO? Drugie pytanie moze wiesz, gdybym chcial przerobic sonofa i dodac drugi przekaznik ,to musialbym podlaczyc cewke przekaznika z GPIO ,jakims wolnym ,tylko jak to podlaczyc bezposrednio do GPIO czy w taki sposob nie uszkodze sonofa,Jeszce nie wnikalem jak jest podlaczona cewka przekaznika ,ktora jest tam zamontowana orginalnie .I czy takie operacje sie oplaca robic czasowo , finansowo ekonomicznie.Pytam poniewaz na przyszlosc mysle jak to… Czytaj więcej »

isom

Drugie pytanie moze wiesz, gdybym chcial przerobic sonofa i dodac drugi przekaznik ,to musialbym podlaczyc cewke przekaznika z GPIO ,jakims wolnym ,tylko jak to podlaczyc bezposrednio do GPIO czy w taki sposob nie uszkodze sonofa,Jeszce nie wnikalem jak jest podlaczona cewka przekaznika ,ktora jest tam zamontowana orginalnie .I czy takie operacje sie oplaca robic czasowo , finansowo ekonomicznie.Pytam poniewaz na przyszlosc mysle jak to zrobic ,taki sonow zeby sterowal brama ,zaluzja czy jakas kurtyna .Ogolnie to podstawowa funkcja ktora sie moze przydac wielu milosnikom sterowania. Nie jestem „elektronikiem” i nie dam radę odpowiedzieć na to pytanie. Ja kupiłbym np. SOnoff… Czytaj więcej »

Krzysztofch

Isom bardzo dziekuje za info. Pytanie czy sie oplaca kombinowac czy tak jak wspomnial Adrian kupic dual sonoff. Trzeba rozwazyc proporcie czasu do zyskow. Ale dzieki, mozna rozwazac

isom

Kolego  Krzysztofch ja do obsługi bramy nie stosował bym sonoffa , do obsługi wszelkiej maści sterowników bramowych polecam taki  modułhttps://www.banggood.com/ESP8266-10A-220V-Network-Relay-WIFI-Module-Input-DC-7V30V-p-1089200.html?cur_warehouse=CNRaz że masz uniwersalne zasilanie od 7 – 30 V , dwa masz gotowe wejście z optoizolacją do podłączenia krańcówek czy kontaktronów, trzy na pokładzie jest ESP12 , który ma kilka wolnych GPIO więc można rozbudować

Krzysztofch

Potrzebowalbym cos w przyszlosci z dwoma przekaznikami , mozliwosc dodania krancowek /kontraktronow do sterowania brama , roleta na solarze czy oknie lub zaworem. Gdzie jeden impuls  z jednego przekaznika  lub przetrzymanie wlaczonego silnika na okreslony czas kreci go w jedna strone , drugim przekaznikiem impuls gdzie by krecil silnik w druga strone. Musi tak to dzialac zeby nie bylo mozliwosci wlaczenia dwuch przekaznikow razem. Silnik pradu stalego  krecil by sie w jedna i druga strone odwracajac bieguny. Co do zaworu sa zawory ktore otwieraja sie i zamykaja gdy dostana impuls na odpowiedni kabelek. Jeden zamyka drugi otwiera. I sa na rozne napiecia. … Czytaj więcej »

krzysiolek

Przymierzam się do zamontowania siłowników do okien – takie proste, na trzy kable, jeden N i dwa L – przykładamy 230V do jednego L to się otwiera, a do drugiego zamyka. Można zostawić wszystko pod napięciem, więc dało by się to opędzić nawet jednym przekaźnikiem. Kontaktron tylko mówiłby czy okno jest zamknięte czy nie. Do tej pory naturalną wydaje się wersja firmwaru T5, czyli ta od bramy. Ale elegancko byłoby skorzystać z Sonoff touch (żeby też sterować ręcznie), a tam już z tymi dwoma L tak łatwo nie jest. Co prawda i tak trzeba będzie delikatnie urządzenie rozebrać, żeby podpiąć… Czytaj więcej »

Krzysztofch

Po pracy to przemysle. Mi tez potrzebne bedzie cos na dwa przekazniki. Do bramy gdzie silowniki mozna kupic po okolo 150 zl. Do zaworu o ktorym wspomnialem wczesniej. I do rolet. A moze do wielu wiecej. Np sterowanie jakimkolwiek silnikiem w prawo i w kewo. Jak nie znajde softu ktory to opedzluje , zastosuje blockly z domoticha. Albo tymczasowo dwa sonoffy basic

isom

Dodane przez: krzysiolekPrzymierzam się do zamontowania siłowników do okien – takie proste, na trzy kable, jeden N i dwa L – przykładamy 230V do jednego L to się otwiera, a do drugiego zamyka. Można zostawić wszystko pod napięciem, więc dało by się to opędzić nawet jednym przekaźnikiem. Kontaktron tylko mówiłby czy okno jest zamknięte czy nie. Do tej pory naturalną wydaje się wersja firmwaru T5, czyli ta od bramy. Ale elegancko byłoby skorzystać z Sonoff touch (żeby też sterować ręcznie), a tam już z tymi dwoma L tak łatwo nie jest. Co prawda i tak trzeba będzie delikatnie urządzenie rozebrać,… Czytaj więcej »

krzysiolek

Nie bardzo wiem co masz na myśli pisząc „dwa niezależne softy”. Jeśli chodzi ci o dwa Sonoff touche, z czego jeden otwiera, a drugi zamyka to absolutnie nawet nie przyszła mi taka konstrukcja do głowy. Myślałem o tych nowych, które maja po dwa, albo trzy przyciski i przekaźniki (nazywają się chyba T1, ale specjalnie nie chciałem używać tego symbolu żeby nam tu się z wersjami firmwarów nie pomyliły). I chciałem mieć jedno urządzenie sterujące z dwoma guzikami i przekaźnikami (czyli jeden soft). Niestety wiem że tu cały czas istnieje ryzyko że jakimś cudem załączą się oba przekaźniki i będzie kuku.… Czytaj więcej »

isom

Nie chciałem , żebyś sie poczuł urażony , ale fajnie , że to opisałeś , tzn co może się wydążyć.Szanuje każdy ciekawy pomysł i nie jestem tu po to żeby krytykować więc przepraszam jeżeli coś napisałem nie tak. Staram się tylko uprzedzać fakty, których sam doświadczyłem.

isom

Dodam ze swojej strony jeszcze tylko tyle im więcej zależności w samym sofcie tym lepiej jesli chodzi o silniki.

krzysiolek

Dzięki za rozjaśnienie.

Wenar

Nie do końca rozumiem a walczę z tym już dwa dnie. W OH robię: 1. a) Mqtt think broker. -serwerem jest adres IP OH? Czy b) mqtt-system-broker? – nie udało mi się w tej konfiguracji uzyskać status online. 2. Jeśli a) to czy w AFE T3 podaje w miejscu /device/ wygenerowany kod w moim przypadku: mqtt:broker:268a6cd1 ?? 3. Czyli w AFE T3 podaje w moim przypadku /mqtt:broker:268a6cd1/Pir1/stare ? 4. W OH dodaje „Generic MQTT Thing” nazywam Pir1 ustawiam most na mqtt:broker:268a6cd1 5. Dodaje w Pir1 kanał w którym wpisuje: – Open/close contakt -chanel id: Pir1 – w „MQTT state topic”… Czytaj więcej »

Krzysztofch

Hej Adrian. Wczoraj sie bawilem afe T3 wer1.3.0 z czujnikiem ruchu. I pewne rzeczy zauwazylem ktore wczesniej tej funkcji nie uzywalem. Chodzi o dodatkowe przelaczniki dodane w konfiguracji. Chce cie tylko poinformowac czy wiesz o tym. A mianowicie:1uzywajac domoticza i esp z dwoma przekaznikami , w domoticzu utworzone dwa przelaczniki wlanczajace przekazniki esp sa pogaszone. Teraz w esp w konfiguracji utworzylem dodatkowo dwa przelaczniki na dwuch gpio. Wlanczajac nimi przekazniki nie zmienialo mi stanu w domoticzu.to jedna sprawa.2 druga sprawa to jesli teraz te przekazniki powlanczam w domoticzu i prubuje przelanczac przelacznikami tymi na gpio to teraz wlaczenia sa odwrotne.… Czytaj więcej »

18
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x