Witam,
Posiada ktoś może gotowy wsad do Arduino MEGA 2560 z Mysensors do sterowania oświetleniem na HA?
// Wlacz wydruki debugowania na monitorze szeregowym
#define MY_DEBUG
// Wlacz i wybierz dolaczony typ radia
//#define MY_RADIO_NRF24
//#define MY_RADIO_RFM69
// Ustaw NISKI poziom mocy nadawania jako domyslny, jesli masz wzmocniony modul NRF i
// zasilaj radio oddzielnie za pomoca dobrego regulatora, ktory mozesz podniesc poziom PA.
//#define MY_RF24_PA_LEVEL RF24_PA_LOW
// Wlacz brame szeregowa
#define MY_GATEWAY_SERIAL
// Okresl nizsza szybkosc transmisji dla Arduino dzialajacego na czestotliwosci 8 MHz
// (Arduino Pro Mini 3.3V i SenseBender)
#if F_CPU == 8000000L
#define MY_BAUD_RATE 38400
#endif
// Flash leds on rx/tx/err
// #define MY_LEDS_BLINKING_FEATURE
// Ustaw okres migania
// #define MY_DEFAULT_LED_BLINK_PERIOD 300
// Odwraca zachowanie diod LED
// #define MY_WITH_LEDS_BLINKING_INVERSE
// Enable inclusion mode
#define MY_INCLUSION_MODE_FEATURE
// Wlacz przycisk trybu wlaczenia na bramie
#define MY_INCLUSION_BUTTON_FEATURE
// Odwraca zachowanie przycisku wlaczenia (jesli uzywasz zewnetrznego pullup)
//#define MY_INCLUSION_BUTTON_EXTERNAL_PULLUP
// Ustaw czas trwania trybu wlaczenia (w sekundach)
#define MY_INCLUSION_MODE_DURATION 60
// Cyfrowy pin uzywany do przycisku trybu wlaczenia
#define MY_INCLUSION_MODE_BUTTON_PIN 3
// Nie mozna zastepowac domyslnych konfiguracji sprzetu
//#define MY_DEFAULT_ERR_LED_PIN 4 // Error led pin
//#define MY_DEFAULT_RX_LED_PIN 6 // Receive led pin
//#define MY_DEFAULT_TX_LED_PIN 5 // the PCB, on board LED
#include <SPI.h>
#include <MySensors.h>
#include <Bounce2.h>
// Wlacz funkcje repeatera dla tego wezla
#define MY_REPEATER_FEATURE
#define RELAY_1 16 // Numer styku we/wy cyfrowego Arduino dla pierwszego przekaznika (drugi na styku + 1 itd.)
#define RELAY_2 17
#define RELAY_3 18
#define RELAY_4 19
#define RELAY_5 20
#define RELAY_6 21
#define RELAY_7 22
#define RELAY_8 23
#define RELAY_9 24
#define RELAY_10 25
#define RELAY_11 26
#define RELAY_12 27
#define RELAY_13 28
#define RELAY_14 29
#define RELAY_15 30
#define RELAY_16 31
#define RELAY_17 32
#define RELAY_18 33
#define RELAY_19 34
#define RELAY_20 35
#define RELAY_21 36
#define RELAY_22 37
#define RELAY_23 38
#define RELAY_24 39
#define RELAY_25 40
#define RELAY_26 41
#define RELAY_27 42
#define RELAY_28 43
#define RELAY_29 44
#define RELAY_30 45
#define RELAY_31 46
#define RELAY_32 47
#define NUMBER_OF_RELAYS 32 // Calkowita liczba podlaczonych przekaznikow
#define RELAY_ON 1 // GPIO wartosc do zapisania, aby wlaczyc podlaczony przekaznik
#define RELAY_OFF 0 // GPIO wartosc do zapisania, aby wylaczyc podlaczony przekaznik
#define BUTTON_PIN A0
#define BUTTON2_PIN A1
#define BUTTON3_PIN A2
#define BUTTON4_PIN A3
#define BUTTON5_PIN A4
#define BUTTON6_PIN A5
#define BUTTON7_PIN A6
#define BUTTON8_PIN A7
#define BUTTON9_PIN A8
#define BUTTON10_PIN A9
#define BUTTON11_PIN A10
#define BUTTON12_PIN A11
#define BUTTON13_PIN A12
#define BUTTON14_PIN A13
#define BUTTON15_PIN A14
#define BUTTON16_PIN A15
#define BUTTON17_PIN 0
#define BUTTON18_PIN 1
#define BUTTON19_PIN 2
#define BUTTON20_PIN 3
#define BUTTON21_PIN 4
#define BUTTON22_PIN 5
#define BUTTON23_PIN 6
#define BUTTON24_PIN 7
#define BUTTON25_PIN 8
#define BUTTON26_PIN 9
#define BUTTON27_PIN 10
#define BUTTON28_PIN 11
#define BUTTON29_PIN 12
#define BUTTON30_PIN 13
#define BUTTON31_PIN 14
#define BUTTON32_PIN 15
void before() {
for (int sensor=1, pin=RELAY_1; sensor<=NUMBER_OF_RELAYS;sensor++, pin++) {
// Nastepnie ustaw styki przekaznika w tryb wyjsciowy
pinMode(pin, OUTPUT);
// Ustaw przekaznik na ostatni znany stan (uzywajac pamieci eeprom)
digitalWrite(pin, loadState(sensor)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
}
}
Bounce debouncer = Bounce();
Bounce debouncer2 = Bounce();
Bounce debouncer3 = Bounce();
Bounce debouncer4 = Bounce();
Bounce debouncer5 = Bounce();
Bounce debouncer6 = Bounce();
Bounce debouncer7 = Bounce();
Bounce debouncer8 = Bounce();
Bounce debouncer9 = Bounce();
Bounce debouncer10 = Bounce();
Bounce debouncer11 = Bounce();
Bounce debouncer12 = Bounce();
Bounce debouncer13 = Bounce();
Bounce debouncer14 = Bounce();
Bounce debouncer15 = Bounce();
Bounce debouncer16 = Bounce();
Bounce debouncer17 = Bounce();
Bounce debouncer18 = Bounce();
Bounce debouncer19 = Bounce();
Bounce debouncer20 = Bounce();
Bounce debouncer21 = Bounce();
Bounce debouncer22 = Bounce();
Bounce debouncer23 = Bounce();
Bounce debouncer24 = Bounce();
Bounce debouncer25 = Bounce();
Bounce debouncer26 = Bounce();
Bounce debouncer27 = Bounce();
Bounce debouncer28 = Bounce();
Bounce debouncer29 = Bounce();
Bounce debouncer30 = Bounce();
Bounce debouncer31 = Bounce();
Bounce debouncer32 = Bounce();
void setup() {
// Ustaw lokalnie podlaczone czujniki
delay(10000);
// Ustaw przyciski
pinMode(BUTTON_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON2_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON3_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON4_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON5_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON6_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON7_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON8_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON9_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON10_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON11_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON12_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON13_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON14_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON15_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON16_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON17_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON18_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON19_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON20_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON21_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON22_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON23_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON24_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON25_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON26_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON27_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON28_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON29_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON30_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON31_PIN, INPUT_PULLUP);
pinMode(BUTTON32_PIN, INPUT_PULLUP);
// Po skonfigurowaniu przycisku ustaw debugera.
debouncer.attach(BUTTON_PIN);
debouncer.interval(5); //przerwanie w ms
debouncer2.attach(BUTTON2_PIN);
debouncer2.interval(5);
debouncer3.attach(BUTTON3_PIN);
debouncer3.interval(5);
debouncer4.attach(BUTTON4_PIN);
debouncer4.interval(5);
debouncer5.attach(BUTTON5_PIN);
debouncer5.interval(5);
debouncer6.attach(BUTTON6_PIN);
debouncer6.interval(5);
debouncer7.attach(BUTTON7_PIN);
debouncer7.interval(5);
debouncer8.attach(BUTTON8_PIN);
debouncer8.interval(5);
debouncer9.attach(BUTTON9_PIN);
debouncer9.interval(5);
debouncer10.attach(BUTTON10_PIN);
debouncer10.interval(5);
debouncer11.attach(BUTTON11_PIN);
debouncer11.interval(5);
debouncer12.attach(BUTTON12_PIN);
debouncer12.interval(5);
debouncer13.attach(BUTTON13_PIN);
debouncer13.interval(5);
debouncer14.attach(BUTTON14_PIN);
debouncer14.interval(5);
debouncer15.attach(BUTTON15_PIN);
debouncer15.interval(5);
debouncer16.attach(BUTTON16_PIN);
debouncer16.interval(5);
debouncer17.attach(BUTTON17_PIN);
debouncer17.interval(5);
debouncer18.attach(BUTTON18_PIN);
debouncer18.interval(5);
debouncer19.attach(BUTTON19_PIN);
debouncer19.interval(5);
debouncer20.attach(BUTTON20_PIN);
debouncer20.interval(5);
debouncer21.attach(BUTTON21_PIN);
debouncer21.interval(5);
debouncer22.attach(BUTTON22_PIN);
debouncer22.interval(5);
debouncer23.attach(BUTTON23_PIN);
debouncer23.interval(5);
debouncer24.attach(BUTTON24_PIN);
debouncer24.interval(5);
debouncer25.attach(BUTTON25_PIN);
debouncer25.interval(5);
debouncer26.attach(BUTTON26_PIN);
debouncer26.interval(5);
debouncer27.attach(BUTTON27_PIN);
debouncer27.interval(5);
debouncer28.attach(BUTTON28_PIN);
debouncer28.interval(5);
debouncer29.attach(BUTTON29_PIN);
debouncer29.interval(5);
debouncer30.attach(BUTTON30_PIN);
debouncer30.interval(5);
debouncer31.attach(BUTTON31_PIN);
debouncer31.interval(5);
debouncer32.attach(BUTTON32_PIN);
debouncer32.interval(5);
//presentation();
}
void presentation()
{
// Wyslij informacje o wersji szkicu do bramy i kontrolera
sendSketchInfo("Relay", "1.0");
for (int sensor=1, pin=RELAY_1; sensor<=NUMBER_OF_RELAYS;sensor++, pin++) {
// Zarejestruj wszystkie czujniki do gw (zostana utworzone jako urzadzenia potomne)
present(sensor, S_LIGHT);
}
}
MyMessage msg(1, V_LIGHT);
MyMessage msg2(2, V_LIGHT);
MyMessage msg3(3, V_LIGHT);
MyMessage msg4(4, V_LIGHT);
MyMessage msg5(5, V_LIGHT);
MyMessage msg6(6, V_LIGHT);
MyMessage msg7(7, V_LIGHT);
MyMessage msg8(8, V_LIGHT);
MyMessage msg9(9, V_LIGHT);
MyMessage msg10(10, V_LIGHT);
MyMessage msg11(11, V_LIGHT);
MyMessage msg12(12, V_LIGHT);
MyMessage msg13(13, V_LIGHT);
MyMessage msg14(14, V_LIGHT);
MyMessage msg15(15, V_LIGHT);
MyMessage msg16(16, V_LIGHT);
MyMessage msg17(17, V_LIGHT);
MyMessage msg18(18, V_LIGHT);
MyMessage msg19(19, V_LIGHT);
MyMessage msg20(20, V_LIGHT);
MyMessage msg21(21, V_LIGHT);
MyMessage msg22(22, V_LIGHT);
MyMessage msg23(23, V_LIGHT);
MyMessage msg24(24, V_LIGHT);
MyMessage msg25(25, V_LIGHT);
MyMessage msg26(26, V_LIGHT);
MyMessage msg27(27, V_LIGHT);
MyMessage msg28(28, V_LIGHT);
MyMessage msg29(29, V_LIGHT);
MyMessage msg30(30, V_LIGHT);
MyMessage msg31(31, V_LIGHT);
MyMessage msg32(32, V_LIGHT);
void loop() {
// Aktualizujemy status przycisku
if (debouncer.update()) {
// Pobieramy stan przycisku.
int value = debouncer.read();
// Wyslij nowa wartosc.
if(value == LOW){
saveState(1, !loadState(1));
digitalWrite(RELAY_1, loadState(1)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg.set(loadState(1)));
}
}
if (debouncer2.update()) {
int value2 = debouncer2.read();
if(value2 == LOW){
saveState(2, !loadState(2));
digitalWrite(RELAY_2, loadState(2)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg2.set(loadState(2)));
}
}
if (debouncer3.update()) {
int value3 = debouncer3.read();
if(value3 == LOW){
saveState(3, !loadState(3));
digitalWrite(RELAY_3, loadState(3)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg3.set(loadState(3)));
}
}
if (debouncer4.update()) {
int value4 = debouncer4.read();
if(value4 == LOW){
saveState(4, !loadState(4));
digitalWrite(RELAY_4, loadState(4)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg4.set(loadState(4)));
}
}
if (debouncer5.update()) {
int value5 = debouncer5.read();
if(value5 == LOW){
saveState(5, !loadState(5));
digitalWrite(RELAY_5, loadState(5)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg5.set(loadState(5)));
}
}
if (debouncer6.update()) {
int value6 = debouncer6.read();
if(value6 == LOW){
saveState(6, !loadState(6));
digitalWrite(RELAY_6, loadState(6)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg6.set(loadState(6)));
}
}
if (debouncer7.update()) {
int value7 = debouncer7.read();
if(value7 == LOW){
saveState(7, !loadState(7));
digitalWrite(RELAY_7, loadState(7)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg7.set(loadState(7)));
}
}
if (debouncer8.update()) {
int value8 = debouncer8.read();
if(value8 == LOW){
saveState(8, !loadState(8));
digitalWrite(RELAY_8, loadState(8)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg8.set(loadState(8)));
}
}
if (debouncer9.update()) {
int value9 = debouncer9.read();
if(value9 == LOW){
saveState(9, !loadState(9));
digitalWrite(RELAY_9, loadState(9)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg9.set(loadState(9)));
}
}
if (debouncer10.update()) {
int value10 = debouncer10.read();
if(value10 == LOW){
saveState(10, !loadState(10));
digitalWrite(RELAY_10, loadState(10)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg10.set(loadState(10)));
}
}
if (debouncer11.update()) {
int value11 = debouncer11.read();
if(value11 == LOW){
saveState(11, !loadState(11));
digitalWrite(RELAY_11, loadState(11)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg11.set(loadState(11)));
}
}
if (debouncer12.update()) {
int value12 = debouncer12.read();
if(value12 == LOW){
saveState(12, !loadState(12));
digitalWrite(RELAY_12, loadState(12)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg12.set(loadState(12)));
}
}
if (debouncer13.update()) {
int value13 = debouncer13.read();
if(value13 == LOW){
saveState(13, !loadState(13));
digitalWrite(RELAY_13, loadState(13)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg13.set(loadState(13)));
}
}
if (debouncer14.update()) {
int value14 = debouncer14.read();
if(value14 == LOW){
saveState(14, !loadState(14));
digitalWrite(RELAY_14, loadState(14)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg14.set(loadState(14)));
}
}
if (debouncer15.update()) {
int value15 = debouncer15.read();
if(value15 == LOW){
saveState(15, !loadState(15));
digitalWrite(RELAY_15, loadState(15)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg15.set(loadState(15)));
}
}
if (debouncer16.update()) {
int value16 = debouncer16.read();
if(value16 == LOW){
saveState(16, !loadState(16));
digitalWrite(RELAY_16, loadState(16)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg16.set(loadState(16)));
}
}
if (debouncer17.update()) {
int value17 = debouncer17.read();
if(value17 == LOW){
saveState(17, !loadState(17));
digitalWrite(RELAY_17, loadState(17)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg17.set(loadState(17)));
}
}
if (debouncer18.update()) {
int value18 = debouncer18.read();
if(value18 == LOW){
saveState(18, !loadState(18));
digitalWrite(RELAY_18, loadState(18)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg18.set(loadState(18)));
}
}
if (debouncer19.update()) {
int value19 = debouncer19.read();
if(value19 == LOW){
saveState(19, !loadState(19));
digitalWrite(RELAY_19, loadState(19)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg19.set(loadState(19)));
}
}
if (debouncer20.update()) {
int value20 = debouncer20.read();
if(value20 == LOW){
saveState(20, !loadState(20));
digitalWrite(RELAY_20, loadState(20)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg20.set(loadState(20)));
}
}
if (debouncer21.update()) {
int value21 = debouncer21.read();
if(value21 == LOW){
saveState(21, !loadState(21));
digitalWrite(RELAY_21, loadState(21)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg21.set(loadState(21)));
}
}
if (debouncer22.update()) {
int value22 = debouncer22.read();
if(value22 == LOW){
saveState(22, !loadState(22));
digitalWrite(RELAY_22, loadState(22)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg22.set(loadState(22)));
}
}
if (debouncer23.update()) {
int value23 = debouncer23.read();
if(value23 == LOW){
saveState(23, !loadState(23));
digitalWrite(RELAY_23, loadState(23)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg23.set(loadState(23)));
}
}
if (debouncer24.update()) {
int value24 = debouncer24.read();
if(value24 == LOW){
saveState(24, !loadState(24));
digitalWrite(RELAY_24, loadState(24)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg24.set(loadState(24)));
}
}
if (debouncer25.update()) {
int value25 = debouncer25.read();
if(value25 == LOW){
saveState(25, !loadState(25));
digitalWrite(RELAY_25, loadState(25)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg25.set(loadState(25)));
}
}
if (debouncer26.update()) {
int value26 = debouncer26.read();
if(value26 == LOW){
saveState(26, !loadState(26));
digitalWrite(RELAY_26, loadState(26)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg26.set(loadState(26)));
}
}
if (debouncer27.update()) {
int value27 = debouncer27.read();
if(value27 == LOW){
saveState(27, !loadState(27));
digitalWrite(RELAY_27, loadState(27)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg27.set(loadState(27)));
}
}
if (debouncer28.update()) {
int value28 = debouncer28.read();
if(value28 == LOW){
saveState(28, !loadState(28));
digitalWrite(RELAY_28, loadState(28)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg28.set(loadState(28)));
}
}
if (debouncer29.update()) {
int value29 = debouncer29.read();
if(value29 == LOW){
saveState(29, !loadState(29));
digitalWrite(RELAY_29, loadState(29)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg29.set(loadState(29)));
}
}
if (debouncer30.update()) {
int value30 = debouncer30.read();
if(value30 == LOW){
saveState(30, !loadState(30));
digitalWrite(RELAY_30, loadState(30)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg30.set(loadState(30)));
}
}
if (debouncer31.update()) {
int value31 = debouncer31.read();
if(value31 == LOW){
saveState(31, !loadState(31));
digitalWrite(RELAY_31, loadState(31)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg31.set(loadState(31)));
}
}
if (debouncer32.update()) {
int value32 = debouncer32.read();
if(value32 == LOW){
saveState(32, !loadState(32));
digitalWrite(RELAY_32, loadState(32)?RELAY_ON:RELAY_OFF);
send(msg32.set(loadState(32)));
}
}
}
void receive(const MyMessage &message) {
// Oczekujemy tylko jednego rodzaju wiadomosci od kontrolera. Ale i tak lepiej to sprawdzimy.
if (message.type==V_LIGHT) {
// Zmien stan przekaznika
digitalWrite(message.sensor-1+RELAY_1, message.getBool()?RELAY_ON:RELAY_OFF);
// Przechowuj stan w eeprom
saveState(message.sensor, message.getBool());
// Napisz informacje o debugowaniu
Serial.print("Incoming change for sensor:");
Serial.print(message.sensor);
Serial.print(", New status: ");
Serial.println(message.getBool());
}
}
Powyżej znajduje się wersja wsadu do obsługiwania 32 przekaźników, czyli maksimum jakie można wycisnąć z arduino mega. Wersja ta działała mi pod domoticzem bezproblemowo, fizycznie z przycisków, programowo z domoticza oraz poprawnie zmieniała stany w domoticzu. W HA dodaję kolejne przyciski poprzez "uczenie" tj. zwieram przyciski i dodaję encję już z odpowiednią nazwą. Do pewnego momentu wszystko działa dobrze, tzn. po wciśnieciu fizycznie przycisku lub po włączeniu przez HA światło się zapala/gasi, a stan w HA się zmienia. Niestety po nauczeniu kolejnego (nie sprawdziłem po którym już powstaje problem) przestają się aktualizować stany w HA. Tzn. w momencie "uczenia" miałem zapalone światło tylko w wiatrołapie i jadalni i te stany pozostały na on, a reszta pozostała na off. Światło idzie zgasić/zapalić z poziomu fizycznych przełączników (przełączniki dzwonkowe) oraz z poziomu HA, ale stany pozostają "sztywne" z dnia uczenia. W jadalni i wiatrołapie jeżeli chcę zapalić światło to muszę kliknąć dwa razy tzn. wyłączyć "włączony" przełącznik i zaraz po tym szybko włączyć. To samo tyczy się reszty na stałe "wyłączonych" obwodów. Żeby zgasić muszę na chwilę włączyć zapalone już światło i zaraz zgasić, aby zdążyć przed nadpisaniem sztywnego stanu. Na chwilę obecną da się z tym żyć, ale jakakolwiek automatyzacja nie jest możliwa. W domoticz wszystko działało bezproblemowo, ale z tego co kojarzę to nie musiałem dodawać kolejnych obwodów poprzez uczenie, ale miałem już je dostępne z poziomu urządzenia. W HA nie umiem dodać ich w inny sposób niż poprzez "uczenie".



