Forum Smart'ny Dom

Domoticz z Alexa  

  RSS
maciekk
(@maciekk)
Majster

Witajcie po urlopowo wakacyjnej przerwie.

Od prawie samego początku mojej przygody z Domoticzem - połączyłem część mojego sprzętu z Alexa (telewizor, żarówki, gniazdka). Do wczoraj wszystko pięknie działało i Alexa włączała/ wyłączała sprzęty zgodnie z poleceniami. Od wczoraj mam jakiś problem i przyznam, że już trochę zgłupiałem (ciągle słyszę odpowiedź ... (wywoływany sprzęt) is not responding. please check power supply or internet connection.

Zrestartowałem malinę, router. - bez zmian. Sprawdziłem czy Ha-Bridge działa - działa. Uruchomienie sprzętów z poziomu Domoticza, ImperiHome - działa. Na stronie Ha-Bridge sprawdziłem testowo czy sprzęty działają - działają. Na stronie Alexy - wykasowałem wszystkie sprzęty i kazałem jej wykryć od nowa - wykryła wszystkie sprzęty. Ale głosowo nadal nie działa... Alexa jest podłączona do mojej domowej WiFi.

Nie mam koncepcji co może być nie tak i co mogło się ewentualnie zmienić... Macie może jakąś koncepcję?

 

Mały update,

Zresetowałem Alexę i skonfigurowałem od nowa - w tej chwili niestety nie wykrywa żadnego sprzętu - widoczne jest tylko Echo Dot. Poza tą zmianą wszystko jak opisane wyżej (sprzęt nadal widoczny w Habridge i działający z każdego poziomu przez kliknięcie).

Cytuj
Dodane : 11/09/2019 7:38 pm
Adrian
(@g_adrian)
Początkujący

Cześć, miałem podobny przypadek z Alexa i openhab. Pomimo wykrytych urządzeń nie działały polecenia głosowe. Przyciski w apce działały jak trzeba. Miałem wrażenie jakby nagle przestała rozumieć co do niej mowie 🙄. Zauważyłem, że również polecenia głosowe działały z poziomu apki. Co wykluczyło ewentualne błędy w powiązaniach czy samym Openhabie. Ostatecznie wykonałem factory reset alexsie. Po resecie wszystko wróciło do normy.

OdpowiedzCytuj
Dodane : 12/09/2019 9:55 am
Wenar
(@wenar)
Brygadzista Moderator Zasłużony dla Forum

u mnie po wprowadzeniu nowego sprzętu zawsze tak jest ze po wykryciu nie widzi nic.

należy

wykryć wszystkie urządzenia, zrestartować alexę.

u mnie działa takie rozwiązanie, które wyczytałem na stronie domoticz.cn/wiki/Alexa

cytując:

  • Ask Alexa to Discover devices ("Alex, discover devices" or through the alexa app
  • Alexa should find a new device called porch lights
  • test by asking alexa to "turn porch lights on" (or off , or dim)

Finishing

  • I couldn't get the echo to recognize the new hue devices at the first attempt and required a restart of the echo device (not sure why)
  • I had to run my HA bridge (v3.2.1) on port 80 as root before Alexa would pick up any devices
  • Once the first device is added succesfully, you should be able to create as many new bridge devices as you want

 

www.Smarticz.pl
Wybieram AFE
Od 1.11.2019r testuje hassio na dockerze.

OdpowiedzCytuj
Dodane : 12/09/2019 2:50 pm
maciekk
(@maciekk)
Majster

Dzięki za obie sugestie. Niestety nadal walczę. Zrobiłem chyba ze 2 razy reset do ustawień fabrycznych - bez poprawy. Usunąłem całego HA bridge i zainstalowałem od nowa włącznie z konfiguracją urządzeń - niestety Alexa nadal nie widzi sprzętu. Została mi w sumie jedna sugestia @Wenar - zmiana portu dla HA bridge. U mnie od początku działa na porcie 8080 (nie jak jest wskazane na 80). Co prawda 80 mam w tej chwili zajęty, ale chyba zrobię próbę. Choć do tej pory wszystko działało na porcie 8080 i cały rok nie było z tym problemu.

OdpowiedzCytuj
Dodane : 12/09/2019 7:52 pm
Wenar
(@wenar)
Brygadzista Moderator Zasłużony dla Forum

Ja używam ma porcie 85.

 

www.Smarticz.pl
Wybieram AFE
Od 1.11.2019r testuje hassio na dockerze.

OdpowiedzCytuj
Dodane : 12/09/2019 8:35 pm
maciekk
(@maciekk)
Majster

Po wielu próbach problem został rozwiązany. Być może przyda się komuś w przyszłości.

Otóż, przeinstalowałem HAbridge, wykonałem chyba wszystkie dostępne instrukcje odnośnie ustawienia UPNP bez sukcesu. Problem rozwiązany został przez zmianę portu - co prawda na porcie 80 działało Pihole i musiałem trochę pokombinować. Niemniej w tej chwili HAbridge działa na porcie 80 i Alexa przy pierwszej próbie wykryła wszystkie urządzenia. Czytałem, że taka sytuacja występuje tylko przy wersji Echo Dot 3 (ja posiadam wcześniejszą Echo Dot 2) ale jak widać u mnie tez problem się rozwiązał dopiero przy zmianie portu na wymagany 80. (być może jakiś upgrade softu przez Amazon).

OdpowiedzCytuj
Dodane : 15/09/2019 11:06 pm
Wenar
(@wenar)
Brygadzista Moderator Zasłużony dla Forum

Na forum habridge rozwiązali ten problem instalując starszą wersję habridge. Np 5.2.0. sam jeszcze nie testowałem ale jak znajdę czas to będę działał.

www.Smarticz.pl
Wybieram AFE
Od 1.11.2019r testuje hassio na dockerze.

OdpowiedzCytuj
Dodane : 17/09/2019 8:18 am
Udostępnij:



Udostępnij
  • 1
    Share

Proszę Zaloguj Się lub Zarejestruj