Głowice TUYA do kot...
 
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Głowice TUYA do kotła CO Viessmann 111

5 Wpisów
3 Użytkownicy
0 Likes
1,208 Wyświetleń
(@pawelbiskupski)
Wpisów: 2
Świeżak
Autor tematu
 

Cześć wszystkim ! 🙂

Szukałem i nie mogę znaleźć.

Proszę o pomoc w odpowiedzeniu na pytanie co trzeba zrobić, żeby głowice "gadały" z piecem ? Aktualnie mam bezprzewodowy czujnik SALUS, który uruchamia piec przy konkretnej temperaturze powietrza, a ręczne głowice są cały czas otwarte. Chciałbym do kaloryferów w pokojach założyć głowice tak, aby można było sterować każdym pokojem osobno.

Nie znam się, dlatego biorę wszystko na logikę B) a logika podpowiada mi, że pomiędzy głowicami tuya a kotłem CO trzeba coś jeszcze podłączyć. Główne pytanie brzmi jak należy wykonać takie cudo prawidłowo ? (nie jestem związany emocjonalnie z głowicami TUYA, mogą być inne, po uruchomieniu będę też chciał dodać to do HA. 

Dzięki serdeczne za każdą pomoc 🙂

 
Dodane : 22/11/2020 2:20 pm
isom
 isom
(@isom)
Wpisów: 5079
Szef wszystkich szefów Moderator Zasłużony dla Forum, Donator 2K19, Donator 2K20
 

@pawelbiskupski Nie wiem czy to dobry pomysł , żeby dowolna głowica aktywowała załączenie kotła , ale jeśli masz taką koncepcję to nie wnikam . Na początek wykorzystując zigbee2mqtt w HA integrujesz wszystkie głowice z serwerem automatyki , potem przy kotle montujesz moduł który będzie sterował kotłem, z HA łatwo integrują się Shelly, a wersja 1 - najtańsza ma wyjście przekaźnika beznapięciowe - idealne do sterowania kotłem . Teraz w zależności jak sobie to wymyślisz możesz na podstawie  stanu otwarcia poszczególnych głowić lub wartości temperatur odczytanych z głowic  włączać lub wyłączać moduł shelly a tym samym uruchamiać lub wyłączać kocioł.

Cała magia musi odbywać się w HA , czyli reguły tworzone w automatyzacjach , albo w Node Red .