Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Domoticz z Alexa

7 Wpisów
3 Użytkownicy
0 Likes
3,585 Wyświetleń
(@maciekk)
Wpisów: 106
Pomocny
Autor tematu
 

Witajcie po urlopowo wakacyjnej przerwie.

Od prawie samego początku mojej przygody z Domoticzem - połączyłem część mojego sprzętu z Alexa (telewizor, żarówki, gniazdka). Do wczoraj wszystko pięknie działało i Alexa włączała/ wyłączała sprzęty zgodnie z poleceniami. Od wczoraj mam jakiś problem i przyznam, że już trochę zgłupiałem (ciągle słyszę odpowiedź ... (wywoływany sprzęt) is not responding. please check power supply or internet connection.

Zrestartowałem malinę, router. - bez zmian. Sprawdziłem czy Ha-Bridge działa - działa. Uruchomienie sprzętów z poziomu Domoticza, ImperiHome - działa. Na stronie Ha-Bridge sprawdziłem testowo czy sprzęty działają - działają. Na stronie Alexy - wykasowałem wszystkie sprzęty i kazałem jej wykryć od nowa - wykryła wszystkie sprzęty. Ale głosowo nadal nie działa... Alexa jest podłączona do mojej domowej WiFi.

Nie mam koncepcji co może być nie tak i co mogło się ewentualnie zmienić... Macie może jakąś koncepcję?

 

Mały update,

Zresetowałem Alexę i skonfigurowałem od nowa - w tej chwili niestety nie wykrywa żadnego sprzętu - widoczne jest tylko Echo Dot. Poza tą zmianą wszystko jak opisane wyżej (sprzęt nadal widoczny w Habridge i działający z każdego poziomu przez kliknięcie).

 
Dodane : 11/09/2019 6:38 pm
(@g_adrian)
Wpisów: 34
Praktykant
 

Cześć, miałem podobny przypadek z Alexa i openhab. Pomimo wykrytych urządzeń nie działały polecenia głosowe. Przyciski w apce działały jak trzeba. Miałem wrażenie jakby nagle przestała rozumieć co do niej mowie 🙄. Zauważyłem, że również polecenia głosowe działały z poziomu apki. Co wykluczyło ewentualne błędy w powiązaniach czy samym Openhabie. Ostatecznie wykonałem factory reset alexsie. Po resecie wszystko wróciło do normy.

 
Dodane : 12/09/2019 8:55 am
(@wenar)
Wpisów: 288
Weteran
 

u mnie po wprowadzeniu nowego sprzętu zawsze tak jest ze po wykryciu nie widzi nic.

należy

wykryć wszystkie urządzenia, zrestartować alexę.

u mnie działa takie rozwiązanie, które wyczytałem na stronie domoticz.cn/wiki/Alexa

cytując:

  • Ask Alexa to Discover devices ("Alex, discover devices" or through the alexa app
  • Alexa should find a new device called porch lights
  • test by asking alexa to "turn porch lights on" (or off , or dim)

Finishing

  • I couldn't get the echo to recognize the new hue devices at the first attempt and required a restart of the echo device (not sure why)
  • I had to run my HA bridge (v3.2.1) on port 80 as root before Alexa would pick up any devices
  • Once the first device is added succesfully, you should be able to create as many new bridge devices as you want

 

 
Dodane : 12/09/2019 1:50 pm
(@maciekk)
Wpisów: 106
Pomocny
Autor tematu
 

Dzięki za obie sugestie. Niestety nadal walczę. Zrobiłem chyba ze 2 razy reset do ustawień fabrycznych - bez poprawy. Usunąłem całego HA bridge i zainstalowałem od nowa włącznie z konfiguracją urządzeń - niestety Alexa nadal nie widzi sprzętu. Została mi w sumie jedna sugestia @Wenar - zmiana portu dla HA bridge. U mnie od początku działa na porcie 8080 (nie jak jest wskazane na 80). Co prawda 80 mam w tej chwili zajęty, ale chyba zrobię próbę. Choć do tej pory wszystko działało na porcie 8080 i cały rok nie było z tym problemu.

 
Dodane : 12/09/2019 6:52 pm
(@wenar)
Wpisów: 288
Weteran
 

Ja używam ma porcie 85.

 

 
Dodane : 12/09/2019 7:35 pm
(@maciekk)
Wpisów: 106
Pomocny
Autor tematu
 

Po wielu próbach problem został rozwiązany. Być może przyda się komuś w przyszłości.

Otóż, przeinstalowałem HAbridge, wykonałem chyba wszystkie dostępne instrukcje odnośnie ustawienia UPNP bez sukcesu. Problem rozwiązany został przez zmianę portu - co prawda na porcie 80 działało Pihole i musiałem trochę pokombinować. Niemniej w tej chwili HAbridge działa na porcie 80 i Alexa przy pierwszej próbie wykryła wszystkie urządzenia. Czytałem, że taka sytuacja występuje tylko przy wersji Echo Dot 3 (ja posiadam wcześniejszą Echo Dot 2) ale jak widać u mnie tez problem się rozwiązał dopiero przy zmianie portu na wymagany 80. (być może jakiś upgrade softu przez Amazon).

 
Dodane : 15/09/2019 10:06 pm
(@wenar)
Wpisów: 288
Weteran
 

Na forum habridge rozwiązali ten problem instalując starszą wersję habridge. Np 5.2.0. sam jeszcze nie testowałem ale jak znajdę czas to będę działał.

 
Dodane : 17/09/2019 7:18 am
Udostępnij: