Powiadomienia
Wyczyść wszystko

MySQL

5 Wpisów
3 Użytkownicy
1 Likes
1,357 Wyświetleń
(@michau86)
Wpisów: 2
Świeżak
Autor tematu
 

Witam

jestem początkującym użytkownikiem ep8266. Mam serwer LAMP postawiony na Raspberry. Wgrany firmware do esp8266. Nie wiem jak zapisać dane do bazy danych MySQL odczytane z modułu. Mam podłączony dht11. Prośba o jakiś poradnik, coś a'la krok po kroku. Pomożecie?

Z góry dziękuję

 
Dodane : 09/02/2019 9:43 pm
adrian
(@adrian)
Wpisów: 3973
Szefu Admin Zasłużony dla Forum, Patron Strony
 

a masz jakiś system do automatyki? domoticz, openhab, homeAssistant? Jaki masz firmware w esp8266?

 
Dodane : 09/02/2019 11:35 pm
(@michau86)
Wpisów: 2
Świeżak
Autor tematu
 

Wgrany mam AFE, systemu nie mam do automatyki.  Nie chcem instalować żadnych systemów do automatyki. Zależy mi na zapisie danych z  odebranych komunikatów mqtt do bazy danych MySQL.

 
Dodane : 10/02/2019 1:29 pm
adrian
(@adrian)
Wpisów: 3973
Szefu Admin Zasłużony dla Forum, Patron Strony
 

OK, jeśli nie chesz instalować, żadnych systemów do automatyki, to musisz sobie napisac jakiś program w dowlonym jezyku do programowania, który będzie w zadanym interwale wysyłał żadania HTTP lub MQTT do urządzenia AFE i w przypadku

  • HTTP na wyjściu masz JSON, który możesz petwarzyć i zapisać do mySQL 
    • tutaj masz formaty żądań HTTP i przykłady odpowiedzi JSON: 
  • w przypadku MQTT będzie to zwykła wiadomość MQTT, którą również możesz przetworzyć i zapisać

Gotowiec bez systemu do automatyki raczej nie istnieje.

 

 

 
Dodane : 10/02/2019 1:37 pm
isom
 isom
(@isom)
Wpisów: 5079
Szef wszystkich szefów Moderator Zasłużony dla Forum, Donator 2K19, Donator 2K20
 

@michau86 przecież taki serwer np domoticz nie zmusza Cię do tworzenia automatyki, a masz możliwość gromadzenia danych z czujników , bieżący podgląd i ewentualnie ustawienia sobie alertów czy powiadomień.